Service Management

Serious Games

Professionele business simulaties om uw medewerkers op een creatieve, hands-on manier kennis te laten maken met de concepten van ITIL en service management.

Integrated Service Management

ISM laat IT-beheerders beter samenwerken door middel van toegepaste standaardprocessen, managementaansturing en toolinrichting.​

Maatwerk

Laat 3 Headed Giant samen met u een oplossing op maat uitwerken. We doen dat steeds gebaseerd op de best practice principes van de gekende frameworks en methodieken

Service Management

Serious Games

Om uw medewerkers op een creatieve, hands-on manier kennis te laten maken met de concepten van ITIL en service management, organiseert 3 Headed Giant ook interessante business games in teamverband.

Professionele business simulaties, of ‘serious games’, zijn interactieve workshops waarin teams aan uitdagende problemen werken in een gesimuleerde omgeving. In deze simulatie speelt elke deelnemer een rol en krijgt hij/zij specifieke taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden.

Dergelijke spellen zijn ideaal om een cultuurwijziging te ondersteunen, om teamwerk te stimuleren en om inzicht te krijgen in de verbeterpunten binnen een organisatie. 3 Headed Giant heeft een partnership met Gamingworks, de ontwikkelaar van de verschillende ‘serious games’ op het domein van Service Management en DevOps.

Dit alles doen we in samenwerking met onze partnerGamingworks.

ISM© is een innovatief besturingsmechanisme dat uw IT-beheer volledig organiseert. Het laat IT-beheerders beter samenwerken door middel van toegepaste standaardprocessen, managementaansturing en toolinrichting.

Alle middelen die de IT-afdeling inzet – People, Process en Product – worden in onderlinge samenhang ingericht en beheerd. Vragen en verzoeken van klanten, maar ook projecten worden op deze wijze uniform uitgevoerd. Het resultaat voldoet daardoor aan de gevraagde compliancy- en securityregels, en escalatie en rapportering gebeuren altijd op dezelfde wijze.

Door het werk van de IT-afdeling op een compacte manier te organiseren ontstaan rust en samenhang die ten goede komen aan de dienstverlening. Met ISM©:

  • Beschikt u over een pragmatische methode voor het beheer van uw dienstverlening
  • Verbetert u de kwaliteit van uw dienstverlening
  • Krijgt u uw dienstverlening onder controle in minder dan een jaar voor een vaste prijs

Voor de uitvoering van onze ISM-projecten werken we samen met onze partner Servitect, de ontwikkelaar van deze methode.

Service Management

Integrated Service Management

Service Management

Maatwerk

Als de complexiteit van uw onderneming en uw IT-omgeving een tailor-made aanpak vereisen, dan kan 3 Headed Giant samen met u een oplossing op maat uitwerken. We doen dat steeds gebaseerd op de best practice principes van de gekende frameworks en methodieken (onder andere ITIL, COBIT, DevOps) maar dan met uw specifieke behoeften en vereisten in het achterhoofd.

Om een gedetailleerd beeld te krijgen van uw huidige IT-omgeving met al zijn medewerkers, processen en middelen, voert 3 Headed Giant een doorgedreven analyse uit. Hiaten in uw organisatie, processen die vastlopen en eventuele tekortkomingen in de ondersteunende tooling worden op die manier snel gedetecteerd. Op basis van de bevindingen worden verbeterpunten geformuleerd en in een actieplan gegoten. Samen met u zetten we deze acties om in de praktijk zodat uw organisatie echt service-georiënteerd wordt.

Ook wanneer u handen tekort komt in uw IT-organisatie, kunt u rekenen op onze specialisten ter zake. Dat kan gaan van strategische en tactische begeleiding (Governance consultancy) tot operationeel beheer (incident management, change management, service level management, …). Onze ervaren en gecertificeerde specialisten kunnen u op dit vlak ontzorgen.

Omdat 3 Headed Giant ook de knowhow en ervaring in huis heeft om andere ondersteunende diensten (facilitair, HR, …) in uw service management te betrekken, kan uw hele onderneming op één consistente en performante manier worden aangepakt. Met deze Enterprise Service Management (ESM) filosofie kijkt 3 Headed Giant verder dan alleen het IT-departement van uw onderneming, en neemt het alle diensten mee in het streven naar structuur en efficiëntie.